
Anders dan anders – houdt overzicht – ‘gewoon dóén’ – onafhankelijk denker – logica
Wat houdt je werk als Office Manager voor Selectum in?
Selectum wil graag een aantal werkprocessen veranderen en moderniseren. Ook is Selectum onlangs van directeur gewisseld en onze nieuwe directeur Reinoud Roukema is bezig om de organisatie anders in te richten. Als nieuwe Office Manager ga ik meehelpen om die nieuwe werkwijzen vorm te geven. Ik ben nieuw in de wereld van het recruitment en ken ook de werkvelden van Selectum nog niet goed. Dat betekent dat ik veel aan het leren ben, maar ook dat ik met een compleet frisse blik kijk naar hoe we processen kunnen verbeteren en structuren opnieuw kunnen organiseren. Mijn hoofdtaak zal zijn om de administratie en werkprocessen naar het ‘nu’ te brengen. Bijvoorbeeld meer automatisering, minder handmatig werken en minder papierwerk.
Hoe ben je bij Selectum terechtgekomen?
Vóór Selectum zat ik bij een octrooibureau, maar dat was te stijf voor mij. Daarvoor had ik altijd dynamische Office Manager-functies, waarin chaos en veranderingen normaal waren.
Op LinkedIn zag ik de vacature bij Selectum voorbijkomen en ik ben in gesprek gegaan met Paul Haers. Wat mij direct aansprak? Er werd mij een wirwar aan verouderde processen beloofd, waar ik orde in mocht aanbrengen. Heerlijk! Ik hou van levendige, chaotische werkomgevingen waarin geen dag hetzelfde is. Dan kan ik lekker bezig zijn, het overzicht houden en processen efficiënter inrichten.
Wat is een belangrijke vaardigheid in jouw werk?
Overzicht houden en stressbestendigheid. Niet zelf meedoen met werkwijzen die verouderd zijn, maar systematisch blijven werken.
Ook empathie en niet te snel willen gaan zijn belangrijke vaardigheden. Het is de bedoeling dat ik processen op een logische manier verander. Maar dan moet ik er wel voor zorgen dat ik mijn collega’s niet overrompel met mijn nieuwe manier van werken. Bovendien heb ik tijd nodig om Selectum, onze klanten en het recruitersvak dieper te leren kennen. Hierbij hoef ik niet per se alles te weten over onze werkvelden. Maar wel bijvoorbeeld hoe een aanvraag bij de IND verloopt en welke stappen je binnen recruitment volgt voor een succesvolle plaatsing. Met die kennis kan ik pas processen echt optimaliseren en dingen efficiënter maken.
Wat vind je het leukst aan je werk?
De mensen! Ik ben best introvert, maar hier voelde ik me snel op mijn gemak. Los van dat we allemaal hard werken, is het ook gewoon gezellig bij Selectum. We hebben een super divers team, met allerlei verschillende achtergronden en leeftijden, heel leuk. Ook word ik uitgedaagd, dat is voor mij belangrijk. Ik kreeg letterlijk te horen ‘heb een mening over alles en kom met suggesties’! Dus had ik op mijn derde werkdag al vier A4-tjes klaarliggen met ideeën voor verbeteringen ;-). Ik ben niet goed in nietsdoen en hier kan ik echt aan de slag. Informatie verzamelen, leren en op basis daarvan processen verbeteren.
Wat staat er nog op je agenda voor vandaag?
Ik werk mee aan de projectplanning voor de renovatie van ons kantoor. Wat gaan we met de oude meubels doen, de oude computers?
Verder moeten nog een aantal documenten geüpdatet worden, een aanvraag voor de IND moet de deur uit en ik ga op zoek naar een lekkere catering voor een event volgende week.
Wat doe je graag in je vrije tijd?
Ik heb een passie voor hoogwaardige, handgemaakte spullen die je nergens anders vindt. Samen met mijn familie run ik een webshop vol bijzondere hebbedingen – een mix van vintage en fantasy. We maken alles zelf. Vorig weekend stonden we ermee op Fantasy Fest in Rijswijk, heel tof. Daarnaast zet ik een eigen marktplaats op, als tegenhanger voor al het dropshipping vanuit China.